På loppemarked med en 2-årig pilfinger!

På loppemarked med en 2 årig pilfinger. Slyngerne hjælper os til færre konflikter.

På loppemarked med en 2-årig pilfinger.
Slyngerne hjælper os til færre konflikter.

Kender du det?

Eller noget lignende?

Måske kan du allerede se alle senarierne for dig…

De første minutter går det rigtig godt, og det er okay at holde mor i hånden, lige indtil stedet er set an. Så kommer pilfingrene frem og skal undersøge alt. Herefter gå det ellers kun én vej –  at løbe alt hvad de små ben kan i den modsatte retning, når mor kalder 🙂

Jeps, du kan se det for dig ik’?

For mig kan det i hvert fald hurtigt ende ud i mange forskellige konflikter, hvor min tumling ikke vil samarbejde med mig om mine (nok ikke helt retfærdige) krav til en lille 2-årig, der bare vil udforske verden.

På det tidspunkt er det så, at jeg trækker mit hemmelige våben op af tasken – en fastvikle!

Et helt fantastisk redskab, hvor min datter stadig kan følge med i det hele uden at kunne smutte væk, pille, smide sig på gulvet osv.

Og så er det bare meget nemmere at komme rundt på et loppemarked med et bæreredskab end en stor barnevogn/klapvogn!

For mig er det så vigtigt at finde alternativer, så det hele ikke ender i konflikter og skældud. I disse situationer, hvor det hele kan blive en smule tilspidset, prøver jeg at finde frem til en mere positiv relation mellem mig og mit barn – og det kan mine bæreredskaber tit hjælpe mig til.

Udover at det rent praktisk er smart at kunne bære sit barn, så udskiller vi fysisk også kærlighedshormonet oxytocin, når vi har kropskontakt med et andet menneske i længere tid af gangen.

At slynge er jo et laaangt kram ♥

Så det kan hjælpe forældre som børn med at falde mere til ro.

Nu kan det være, du tænker: “Ja, den er fin med dig, Line, men min 2-årige vil altså ikke sidde deromme på min ryg frivilligt!”

Ja, jeg oplever også nogle gange, at min datter råber: “Neeeed!”.

Men så er det heldigt, at jeg har flere hemmelige våben i tasken. Sunde snacks, en sut og ynglings bamsen kan for det meste holde på min nysgerrige tumling – i hvert fald for et stykke tid.

Derudover betyder det også meget, om dit barn er vant til at blive båret, og om du har tilstrækkeligt styr på teknikken, så du ikke står og fumler så meget med bæreredskabet, at tålmodigheden er opbrugt, inden hun overhovedet er kommet på plads.

Hvis du kunne tænke dig at lære at bære dit barn på ryggen, så kan du med SlyngeSkolen ONLINE får detaljeret hjælp til at lære at bære på ryggen i både en fastvikle og en mei tai.

Rigtig god fornøjelse med at komme konflikterne i forkøbet!https://slyngeskolen.dk/fastvikle-advance/De bedste hilsnerhttps://slyngeskolen.dk/fastvikle-advance/

Line

Line, Linda og Sanne - Mødrene og slyngevejlederene bag SlyngeSkolen