En strækvikle kan IKKE:

• Bruges til børn over 10 kg (personligt synes jeg, det bliver for tungt, når barnet vejer omkring de 7 kg)
  • Kan som udgangspunkt ikke bruges på ryggen
  • Kan som udgangspunkt ikke bruges på hoften
  • Barnet må ikke sidde og se fremad – barnet skal sidde i oprejst frøstilling bryst-mod-bryst
  • Den kan blive slap i kanterne efter noget tid og kan alt efter kvalitet ikke bruges til mange børn

Men når det så er sagt, er en strækvikle et fantastisk begynderbæreredskab fordi:

• Den er super nem at binde
  • Den kan forbindes, så du behøver ikke at vente med at gøre det til din baby VIL op til dig og måske er ked af det
  • Støtter den nyfødte og bæreren ergonomisk optimalt
  • Den er blød og dejlig for den nyfødte baby

Der er rigtig mange der starter med at bruge en strækvikle som det første bæreredskab, og det kan jeg godt forstå. Det gjorde jeg også selv. Jeg valgte en MamaFLEXI wrap fra Mamas LIFE og den har nu været brugt til 4 børn (kun 2 af dem er mine egne) og den holder strækket rigtigt godt.

Strækviklen kan du tage på når du står op om morgenen, så du er klar når den baby trænger til nærhed, du trænger til frie hænder eller at du bare har lyst til at bære dit barn 🙂

Apropos strækvikler, så var Linda og jeg på Babymessen i Øksnehallen i fredags og hente en kæmpe kasse strækvikler fra Mamas LIFE. Linda er rigtig Københavner, så de blev selvfølgelig fragtet hjem på cyklen, så hun havde sønnen foran og strækviklerne bagpå. Det undrede lidt nordjyderne fra Mamas LIFE, der blev ved med at spørge, om de ikke skulle bære viklerne ud i bilen.

De bedste slyngehilsner

Sanne

P.S. Hvis du er ny her på siden, så meld dig til vores nyhedsbrev. Du får nemlig en trin-for-trin strækviklevideo OG en guide til at vælge netop det bæreredskab, der passer dig.