SpørgsmålstegnI mandags var jeg til Mødrebrunch i Vejle, hvor jeg demonstrerede slynger og fortalte en masse om alle de fordele, der er ved at bære sit barn. Det var super hyggeligt! Tak for sidst til jer som deltog.

De fleste havde en baby med på 2-7 måneder – vil jeg skyde på – og der var faktisk flere af mødrene, der gav udtryk for, at det nok var ved at være for sent, at begynde at bære sin baby. ”… han er jo 7 måneder”. Nej, det er ikke for sent. ”Jeg bærer stadig min datter på 13 måneder dagligt.” Og jeg kunne forsikre dem om, at det vil jeg fortsætte med i laaang tid endnu, for jeg kan slet ikke finde ud af at være mor uden slynger.

Det handler om at finde den slynge, der passer til dine behov. Men hvordan, Line?! Det er SÅ uoverskueligt og svært at finde rundt i alle de forskellige slynger. Med vores ”Slyngeguide” får du et overblik, der gør dig i stand til at vælge den rigtige slyngetype for dig. Og ved du hvad? Den er helt GRATIS. Du skal bare tilmelde dig vores nyhedsbrev og så er den din.

Det kan virkelig være en jungle at finde ud af, hvilken bæredims man skal vælge. For hvor gammel er barnet, når du starter med at bære, hvem skal bruge bæredimsen, og i hvilke situationer skal barnet bæres? Med denne ”Slyngeguide” er du fri for at bruge læssevis af timer foran computeren for at finde ud af, hvilket mærke der er økologisk, hvor skal man bestille sin slynge osv. Hvis du har spørgsmål, så stil dem på SlyngeSkolen på Facebook eller til hello@slyngeskolen.dk.

Den mest alsidige bæredims er uden tvivl fastviklen. Den kan bruges af både mor og far, og den kan bruges fra fødsel til du ikke ønsker at bære dit barn mere. Den kan altid tilpasses bæreren, bliver ikke for stor og ergonomisk skåner den også bæreren bedst, fordi den kan bindes, så du ikke bærer med skuldrene, men med hele ryggen, brystet og hofterne. Den kan også bindes på hoften ligesom en ringslynge.

Ulemperne ved fastviklen er, at en del bliver afskrækket at de mange meter stof i vilde farver, som skal slynges rundt om kroppen mange, mange gange. Er det farmand der skal bære, vil han ofte sætte pris på noget, der siger klik og opfører sig på nogenlunde samme måde som en rygsæk. Fastviklen kan også være lidt bøvlet at have med, hvis du er på gåtur med et lidt større barn. For 5 meter stof er alligevel noget af et halstørklæde.

Men jeg synes, at ulemperne ved fastviklen klart opvejes af fordelene, for bedre bæreredskab skal man lede længe efter! Og så fås de også i ensfarvet.

De næste par uger vil vi sætte fokus på forskellige bæredimser og deres fordele og ulemper, så hold øje med bloggen.

Kærlig hilsen
Line