Sannes anmeldelse:

Mit umiddelbare indtryk da jeg lige åbnede kassen var at det lugtede meget af kemi. Jeg fik faktisk en lille smule åndenød (jeg er overfølsom overfor meget stærke lugte). Så jeg lod lige selen dampe af nogle timer inden jeg prøvede den på.

Jeg startede med den mindste indstilling, str nyfødt. Selen går højere op end babys øreflipper og panelet er, efter min mening som uddannet slyngevejleder, for højt. Jeg vil ikke anbefale den til bæring af en nyfødt. Så skal man kunne lave panelet kortere.

Så prøvede jeg med en dukke i størrelse 3 måneder og der var panelet den rette højde. Så fra ca str 68 vil jeg mene at den kan bruges.
Jeg havde også min søn på 2 1/2 år (han vejer max-belastningen af selen) oppe i den. Og der var den en anelse for lille, men kunne sagtens bruges.

Bunden er rigtig nem at indstille og det er visuelt nemt at se de forskellige alderstrin. Dog er den måske en anelse stiv og laver nogle lidt sjove knæk. Men det kan være det bliver bedre når den har været brugt et stykke tid. Og den så bliver mere blød.

Jeg kan rigtig godt lide at det er en half-buckle og at den har meh dai stropper. Det betyder at stropperne kan bruges til at gøre sædet bredere. Dog synes jeg at den bliver meget åben i siderne til de helt små når stropperne skal føres under babys ben. Der kunne jeg godt tænke mig at man viste muligheden for at føre stropperne hen midt på selen, snor dem og så fører dem under babys ben. Det kommer selvfølgelig lidt i karambolage med selens visuelle udtryk (som er virkeligt flot).

Alt i alt en virkelig god og brugbar sele jeg bestemt vil anbefale. Dog først fra 3-4 mdr.

Lines anmeldelse:

Nem at indstille i panelet – især når man har mavebælte spændt på maven. Det er dejligt, at der ikke er en spædbarnsindsats, man skal forholde sig til.
Man skal være ekstra opmærksom på at stramme mavebælte helt ind, når panelet er indstillet til en lille baby, fordi mavebælte buler, der hvor panelet er spændt ind. Hvis man ikke får det rettet ud, så kommer babys numse til at sidde ovenpå bulen, og kan dermed ikke få numsen lavere end knæene.

Efter længere tids bæring, får jeg faktisk ondt i maven og taljen, fordi mavebælte skal være spændt så hårdt ud. (Det må jeg lige prøve at arbejde med.)
Jeg synes, hun sidder godt og ergonomisk korrekt i selen.

Skulderstropperne er efter min mening for smalle oppe på skuldrene. De måtte gerne være bredere. Selen er rar at have på, men efter længere tids bæring, synes jeg, at det er en ulempe, at skulderstropperne er smalle, da vægten ikke fordeles over hele skuldren.

Jeg er vild med at det er stropper, der skal bindes. Det betyder, at selen er nem at dele – ingen spænder, der skal indstilles. Det er nemt at stramme
stropperne. De er lange, hvilket er godt, så selen også passer større personer. Jeg er lille og bliver derfor nød til at binde stropperne omme på
ryggen, ellers falder jeg i dem.

Jeg synes at selen er flot. “Vingerne” kan både være en fordel og en ulempe.

Fordel: De kan skærme den lille baby i større forsamlinger, eller hvis hun fx skal sove. Vingerne støtter det lille hoved, når baby falder i søvn.
Ulempe: Jeg synes, at baby bliver varm, når hun har siddet i længere tid i selen – fx hvis hun tager en lur. Der varmer vingerne ekstra. (Det kan omvendt være en fordel på en kold vinterdag.) De kan skærme den vågne baby, så hun ikke kan se, og derfor blive frustreret.
Jeg synes godt, man vil kunne binde stropperne over babys ben – som en meh dai. Så man kan støtte det større barn. Det ser meget forbudt ud i instruktionen.
Jeg synes, at instruktionsbogen er fine. Den kunne med fordel suppleres med beskrivelser.

Samlet vurdering:

Alt i alt en rigtig fin og brugbar halfbuckle som vi sagtens kan anbefale, dog først fra størrelse 62/68.