Ja. Det er blevet trendy at bære sit barn i slynge i den vestlige verden. Selve Hollywood-kendisser har trukket i bæreselen og ringslynge. For det er praktisk og fantastisk for babys udvikling. Men det er virkelig ingen nyhed. At bære sit barn har været en nødvendigvis i mange kulturer (for menneskebørn kan ikke klare sig selv – og der er ingen offentlig barsel, så far eller mor kan holde fri og nusse med baby på sofaen).

De moderne slynger og bæreseler er opfundet de seneste 50 år, men det er først blevet rigtig populært at bruge slynger efter den amerikanske læge, Dr. Sears og hans kone Martha, trak i slyngerne og har gjort det en del af en særlig måde at være forældre på.

Jeg faldt over dette fine blogindlæg, hvor der er billeder gennem tiden af babyer, der bliver båret af deres børn! Hvis du altså har lyst til at læse lidt mere …

Billede er lånt af: National Geographic Magazine, Volume 31 (1917), side 559