Har du en fastvikle? Eller kunne du måske godt tænke dig én?

Hvis ja… Så kan du bruge fastviklen til andet end at bære dit barnet i.

Herhjemme har junior fået en størrelse, hvor vi sjældent slynger på traditionel vis længere. Men vi elsker at lege, grine og udfolde os fysisk, og det bruger vi vores fastvikle til.

Derfor hænger der hjemme hos os en fastvikle i døråbningen.

Og den bliver brugt som gynge.

Da stoffet ofte er godkendt til langt over 100 kg er det mere ophænget, der sætter grænsen for, hvor meget gyngen kan bære – så du kan sagtens selv tage en svingtur (det kan nemlig gavne voksne som børn).

Jeg har brugt EKORRE ophæng fra IKEA.

Det er ikke nødvendig med et afstandsstykkfor at kunne gynge, men når dit barn bliver større, kan det funger som sæde, i stedet for han sidder i stoflommen.

Hvis dit barn har svært ved at holde balancen i gyngen eller holde ordentligt fast selv, kan du eventuel binde et tørklæde om livet, for at forhindre at han tipper.

Børn skal selvfølgelig ikke være uden opsyn, når de gynger.

Linda

Det er super sjovt! Og så stimulerer det vestibulærsansen at gynge

Det er super sjovt!
Og så stimulerer det vestibulærsansen at gynge